27 Ocak 2023 Cuma

orijinal - altyazılı

burada kısa bir video var. çok kısa...

siz bu kısa videoyu izlerken, ben de gerekli yerlerden gerekli özürleri dileyeyim:

"başlamadan önce, selçuk'tan ve tek edebi başarısı kitaplarının başındaki ithaflar olan sayın yazardan özür dilerim. hâlâ en iyi oyun arkadaşlarım siz ikinizsiniz."

oyun dediğim ise, bazan farklı kimlikler giyinip bu kimliklerle konuşmak, sohbet etmek vs... öyle birisi nasıl konuşur, nasıl anlatırsa öyle. şizofrence bir tavır ya da olduğumuz şeyden duyduğumuz sıkıntı değil sebep. sadece bir defa yaptık. sevince de devam ettik, hepsi bu.

selçukla oynadığımız zaman aristokrat etkisi söz konusu iken, neden bilmem sayın yazarla oynarken mahalleli bir abi oluyorum: altmışını devirmiş, gitmek fırsatı ve gücü olduğu halde gitmemiş, çok şey yaşamış ama bozulmamış, biraz bilge, biraz yorgun ama özünde iyi biri.

yukarıdaki videoyu geçen gün internet arkadaşlarımdan biri yollamıştı. altında da "ne konuştuklarını çok merak ediyorum" notu.

vaktim vardı, yapacak daha iyi bir işim yoktu. ben de, konuşulanları değil ama havayı, jestleri ve mimikleri çevirdim:

- sana o kadar dedim ama dinlemedin.
- ne dedin de yapmadım?
- asıl soru şu: dediğim neyi yaptın? bi tane ya. allah için bir tane.
- görüşme, dedin. görüşmüyorum işte.
- görüştün, nişanlandın, adam evli çıktı, ayrıldın. senin görüşmemek dediğin bu.
- borsaya da girmedim.
- sanki paran kaldı borsaya girecek. bütün parayı o ibneye kaptırdın.
- ...
- ...
- ben gidiyorum.
- nereye? nereye gidiyorsun?
- bi tabanca bulmaya.
- n'apcan tabancayı?
- önce o ibneyi vurcam, sonra da kendimi. sen de kurtulursun.
- otur şuraya. bir yere gitmiyorsun.
- oturcam da n'olcak?
- ...
- ...
- benim beşibiryerdeyi bozarız. onunla girersin borsaya.
- olmaz öyle. kendimi bildim bileli, kefen param o benim, dersin.
- borsadan kazanırsan siyah, kızıl kızıl damarlanmış mermerden bir mezar taşım olur. kazanamazsan da kimsesizler mezarlığına gömsünler n'apim.
- yakında bir kuyumcu var. türk traktör daha fazla artmadan alırız.
- sigaram bitsin, gidelim.

2 yorum:

t dedi ki...

Itiraf etmeliyim ki, link bulmak icin bir kac defa denedim sonra acaba sorun bende mi, ya da, tamamen yanlis mi anladım diye sormaya da cekindim. Iyi ki düzelmis, lakin simdi oturdu hepsi. :)

One yandan, the banshees of inisherin'i keske herkes izlese, mesajlarini algilasa derim; gercekten muthis bir film.

verbumnonfacta dedi ki...

benim hatamdı. geç de olsa düzelttiğim için mutluyum. zira video olmadan, bütün o kelimeler anlamsız.

belki az film izlediğim, belki ciddi ciddi seçerek izlediğim için iyi filmlere denk geliyorum bu ara. the banshees of inisherin de bunlardan biriydi.

sadece izleyicinin değil sinemaya iş olarak da gönül verenlerin de bu filmi izlemesini tavsiye ederim. tarihin belleğinde o kadar malzeme var ki, süper kahramanlara, uzaya gitmeye pek de ihtiyaç yok.