1 Temmuz 2021 Perşembe

kurbağalar

"kurbağalara bakmaktan geliyorum, dedi yakup/ bunu kendine üç kere söyledi"*

ama önce geçmişe gidelim.

geldiniz mi? o halde başlayalım...

ingilizce çalıp söyleyen gruplar içinde en sevdiğim grup tartışmasız dire straits. evet, onlar. beatles ya da pink floyd sizin olsun. ama ikinci en sevdiğim grup söz konusu olunca karar veremem, led zeppelin ile metallica arasında gidip gelirim.

bu iki gruptan led zeppelin'in adı geçtiğimiz günlerde güney amerika keşfedilen kara kurbağası türüne verildi. and dağları'nın doğusunda, ekvador ile peru arasındaki sınırda uzanan cordillera del cóndor isimli silsilede yeni bir kara kurbağası keşfeden bilim insanları david brito-zapata ile carolina reyes-puig, keşfettikleri kurbağaya "led zeppelin yağmur kurbağası" anlamına gelen "pristimantis ledzeppelin" adını verdi.

robert plant, jimmy page, john paul jones ve john bonham tarafından kurulup, tarihe ve rock müziğe damga vurduktan sonra bonham'ın ölümüyle dağılan britanyalı gruptan adını alan yeni türün tüm üyeleri, orman içindeki akarsuların kenarında büyüyen çalılarda, sudan yaklaşık üç metre yükseklikteki yapraklara tünemiş halde yaşıyor.

bu yeni türü keşfeden ikilinin isimlendirme sebepleri ise oldukça basit: led zeppelin ile sıradışı müziklerini onurlandırmak...

vesselam.


*: edip cansever, çağrılmayan yakup

2 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

Ne güzel bir onurlandırma olmuş,bir sokağa isminin verilmesinden bin kat güzel. Ben de dire straits sevenlerdenim, nasıl duru ve hayat dolu gelir şarkıları. the cure çok severdim bir de bir zamanlar, gerçi hala seviyorum ama ne zamandır da dinlemiyorum şimdi farkettim.

verbumnonfacta dedi ki...

böyle anlarda hissediyorum ölümsüzlüğü. aksi takdirde rüzgârın ufaladığı kaya parçasından daha kıymetli değiliz bu dünya hayatında. klasik yaklaşımla, yüz yıl sonra hiçbirimiz hayatta olmayacağız. kuvvetle muhtemel, bize dair hatıra da kalmayacak.

dire straits, hak ettiğinden az seviliyor bence. ben de çok severek bu eksiği kapatmaya çalışıyorum. the cue ise hiç özel olmadı benim için.

eski defterleri ise ancak denk gelirsem karıştırıyorum bu ara. genel ihmal ettiğim, o zamanlar moda olmadığı ya da toplum baskısı sebebiyle dinlemediğim müzikler dinliyorum.