3 Temmuz 2021 Cumartesi

dakika ve skor

"Yazıyorum çünkü dünyada yapacak başka bir şeyim yok: ben artakalanım ve insanların dünyasında bana yer yok. Umutsuz ve yorgun olduğum için yazıyorum, kendim olmanın monotonluğuna artık dayanamıyorum ve eğer yazmanın o hep tazelenen yeniliği olmasa sembolik olarak her gün ölebilirim. Ama gizlice arka kapıdan çıkmaya da hazırım. Hemen her şey geldi başıma, tutku da umutsuzluk da. Şimdi sadece olabileceğim ama hiçbir zaman olmadığım şey olmak istiyorum."*


*: clarice lispector, yıldızın saati

4 yorum:

Adsız dedi ki...

artakalan olmak ,ne demek acaba.
öncesini bilmediğimden.

verbumnonfacta dedi ki...

türkçenin en büyük şairinin 'savaş bitti'si cevap olabilir belki. özellikle de "savaş bitmiş ben nöbette unutulmuşum" dediği yer.

Adsız dedi ki...

şavaş bitti 'yi okuyunca içimden geçen şey şöyle
''beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın''

verbumnonfacta dedi ki...

bu şiirin başlığı "savaş bitti" değil de "tatar çölü" olsa da şaşırmazdım. çünkü giovanni drago ve bastiani kalesi'nin şiiridir bence.

ilk okuduğum zaman, ismet özel tatar çölü'nü okumuş da yazmış demiştim. bu duygum ve fikrim hiç değişmedi.