bugün tehlikeli şiirler okuyalım leyla
seyyidhan kömürcü'den sinem* mesela
*: varlık, temmuz2004
seyyidhan kömürcü'den sinem* mesela
Refik için; annesinin hatr'ına
yüzünün üzülmeye çalışmış yerlerinden bahsediliyor
güya gövdenin ve sesinin başına su gelmiş, inanmazdım
herkesle hançersin de kendinle adın çıkmış sanki,
kalbini özenle kırmışsın bütün eşyanın, ummazdım
incirin öte hatrı suyun kuşkusuz fikriyle üzgünüm
dilemiştim ki en çok kar yağmasın bu kış
bu kış kalp suyumla ıslanmasın yastık! dilemiştim ki
yoktur aşk bu mutlak hasar bu mükemmel hata
bu belki mümkün bir kusurdur sinemdeki
ama ödü varsa umru da var insanın ayarı gibi
anladım sanki: devlet neden şarap kullanmaz
neden en uzun suya en sessiz uzanır yüzün
neden en çok üzülmüş üzümün adı şaraba çıkar
sonra madem insan kal adında bir beladır
insan dalgın bir belgedir kendisiyle hayat arasında
neden eve dönmekten ibarettir hayat
neden bazen simsiyah bir doğruyla denilir:
devletin ve Allah'ın en iyi fikridir kış
bütün evlerin en mükemmel hatasıdır baba
başka incirin yarasını başka incir de bilmez gibi
talandır bu herkesle herkes olmak
kopan umur ufalan ödün adıyla
iki lekenin birbirine dağılmasına sadece aşk mı denir
diğer zeytinin diğer zeytine fethi gibi
dilerim herkesin vaktiyle adı
sinem olan uzun bir yasa değer eli sinem!
o kadar, o denli
*: varlık, temmuz2004
4 yorum:
ayar denilebilir mi bilmem ama insan ruhunun farklı halleri olduğu muhakkak.
tehlike ise şiirin kendisinden kaynaklıdır. okuyana bağlı değildir.
Bir şair arkadaşı hatırladım,
‘dikkat et şiir tehlikeli, devlet büyüklerimiz de böyle buyurdu’ demişti vakti zamanında...
Onun en sevdiği şair ise; Niyazi Akıncıoğlu...
‘Ben deli-divane olsam, çok mu görülür?’
şair arkadaşınız çok haklı. devlet şiiri ve şairleri sevmemiştir hiçbir zaman.
niyazi akıncıoğlu ismini ilk defa duydum ama bu güzel dizeyi işaret kabul ederek üstüne gideceğim.
"günün sorusu" tadındaki bu dizeye cevabım ise çok net: kime ne?
Yorum Gönder