18 Haziran 2019 Salı

uzun cümleler için bir savunma denemesi

javier marías ve enrique vila-matas da var ama onlar sayılmaz.

keyifle okuduğum en uzun cümlelerin yazarı orhan pamuk ve kamuran şipal burada olsaydı ne derlerdi bilemem. ama ben, faulkner'ın yaptığı defansı, "kadınlara anlatacak hikâyem olsun diye kitap okuyorum," dediğim ergen günlerimde duymadığım için üzgünüm.

o günlerde duymuş olsaydım, hem uzadıkça uzayan cümlelerim için bir savunmaya hem de anlatacak bir hikâyeye sahip olurdum.

tabiî bunun için berta isla'yı o yaşlarda okumam gerekirdi. çünkü bu anektodu, bir dönem derslerinde yüzeysel de olsa faulkner okutmak zorunda kalan berta isla'dan duydum.

faulkner'a, tümceleri neden öyle upuzun, kilometrelerce sürüyor diye sormuşlar, o da şu yanıtı vermiş: "bir sonraki tümceye başlayana kadar hayatta kalacağımdan asla emin olamıyorum da ondan."

Hiç yorum yok: