9 Mayıs 2019 Perşembe

dakika ve skor

"Çocukluğun o büyülü yılları artık geride kalmıştı. Uzak kentlere okumaya gidiyor, ancak yaz aylarında sılaya dönebiliyordum. Kafada artık başka yeller esiyordu. Artık yaz aylarında Bebirge diye tutturanların arasında değildim. Söz edilince de surat asıp ben gitmem diye tutturuyordum. Ama bir tatil başında dönüp de, gözü yaşlı küçük kardeşlerimden Hapoba'nın o kış göçtüğünü duyunca, içimde bilemediğim bir bağ, sızlıyarak kopar gibi oldu.

Bir gün kendi başıma ata bindim. Bebirge'de, belki de onunla beraber göçüp giden o sihirli çocukluğu aramaya gittim. Büyük cevizin altı boştu. Onun yerine, toprağın üstüne oturup sırtımı ağacın gövdesine dayadım. Ortadan silinip giden yalnız o değil sanki. Tepesi göklere karışan kavak ve cevizlerin boyları kısalıp bodurlaşmıştı. Dallardan sarkan ürünlerde eski parlaklık ve çekicilik kalmamıştı. Dere boyundaki yalangozların yapraklarını kızıl bir toz kaplamıştı. Yüzyılların seline, yeline göğüs geren üç ayaklı taş köprü neredeyse göçecekmiş gibi geldi bana. Altından gürül gürül akan dere, çekilip bulanık bir su birikintisine dönüşmüştü. Galiba Hapoba göçüp giderken herşeyin baş döndürücülüğünü, insanı büyüleyen sihir ve güzelliğini de birlikte alıp götürmüştü."*


*:mitat enç, uzun çarşının uluları- hapoba

2 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

Mitat Enç'in yaşamöyküsü nasıl ibretliktir..

verbumnonfacta dedi ki...

"roman" dedikleri türden bir hayat. nasıl olur da böyle bir hayatın filmi yapılmaz, anlayamıyorum. üstelik kendi eliyle hazır ettiği bunca malzeme varken.

belki merak eden olur diye: http://oe.education.ankara.edu.tr/doc-dr-mitat-enc-kimdir/