22 Aralık 2023 Cuma

başarı

kemal sayar aydınlamamın ilk adımlarına denk gelen varlığıyla her zaman değerli oldu benim için.

mesleki tecrübesi ve başarısı arttıkça kaleminin edebiyat yanı irtifa kaybetse de mesleğine yaslanan deneme kitapları, televizyon programları ve konuşmaları hâlâ kıymetli.

geçenler de onlardan birine rastladım. itiraf etmeliyim ki çok etkilendim. ve kendimi biraz daha sevdim.

kazanırken neyi kaybettin?
bir makam kazandın.
çok mal, mülk biriktirdin.
peki, bu arada neyi kaybettin?
ruhunu kaybetmiş olabilir misin?
insan ilişkilerini kaybetmiş olabilir misin?
aile sıcaklığını kaybetmiş olabilir misin?
sevdiklerinle hiç saatine bakmadan uzun saatler geçirme gibi bir lüksü kaybetmiş olabilir misin?
herkes kendine bunu sormak zorunda.
kazanırken neyi kaybediyorum?
eğer ruhumu kaybediyorsam, insanlığımı kaybediyorsam eksik olsun.
'istemem, eksik olsun' diyebileceğimiz şeyler olmalı hayatta.
ben bu modern çağın başarı yutturmacasının tam bir illüzyon olduğunu ve gönüllü köleler yaratmak üzere tasarlandığını düşünüyorum.
başarı özüne sadık bir hayat sürmektir.
başarı dürüstlüktür.
başarı ahlâktır.
başarı erdemdir.
başarı herkesin rüşvet aldığı yerde rüşvet almamaktır.

şimdi herkes kendi başarılarını yazsın defterine.

2 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

başarı herkesin rüşvet aldığı yerde rüşvet almamaktır.
Doğru bir sözmüş...

verbumnonfacta dedi ki...

seçmek zor. ama birini seçecek olsam "özüne sadık hayat sürmeyi", başka bir deyişle insanın kendisine ihanet etmeyişini seçerdim ben.