5 Nisan 2023 Çarşamba

tehlikeli şiirler: altmış üç

tehlikeli şiirler okuyalım leyla
ibrahim aladağ'dan bir şiir* mesela...

Allahım artık bana bir ilk mısra
İliklerim ağrıyor yalnızlıktan bana bir ilk mısra
Kimse kalmadı artık gelecek olan
Kimse gelmedi yanımda yürümeye omuzu omuzumda
Sırtımda hep o aradığım o hep bulamadığım sırtımda
Ben işte yani ben demek olan bir başınalığımla
Beklemek değil aramak belki
Değil unutmak geçmişini değil satmak dostlarını
Bana bir mısra Tanrım bir anlatayım
Bir çıksın içimden bir dönsün dilim bir çözülsün gönlüm ve genişlesin göğüs kafesim
Kaburgalarımdan sıyrılıp zonklasın yüreğim halkın ortasında
Çarpsın yüreğim herkeslerin unuttukları için kıpırdasındılım kavga adına
Sorsun onlara sıyrılabilirlerse hesaplarından
Sorsun hesabını hesaplarla zasanılan günlerin
Sorsun sordukça sorularla arasın yüreğim bulsun intikamını
Tanrım bana bir mısra intikam adına
Hayat intikam bana
Yaşıyorum onların o her şeyin sahtesinin paha ettiği
Yalanının itibar gördüğü dünyalarından öç almak adına
Unuttuğum her şey için Tanrım beni bağışla
Hep acele edip hep geciktiğim için öldü ne olduysa
Yetişemediğim için onların hızına
Sonra aşk sonra hayat sonra fırtına

Bana bir mısra Tanrım bana bir ilk mısra
Dirilip genişlemek için
Çıkmak için içimden
İçimden çıkarmak için içimi kemireni
Gene aramak için bulmayı bulamadıkça
Yüzüme bulaşan bu karanlıktan kurtar beni
Bu yalnızlıktan yakınmaktan kurtar beni
Gün olunca gün olacaklardan korkmaktan
Gece olunca kendimle uğraşmaktan
Titreyip uyanmaktan kurtar beni
Korkudan koru beni
Beni koru korunaksız kalmaktan
Kucağını göğe açanlar adına
Onların yalvardıkları adına bana bir mısra
Kafirin küfrünü yaymak için göz diktiği vatanım uğruna
Vatanlıktan çıkarılmak istenen vatanım aşkına
Babalığı elinden alınan babam adına
Aileliği unutan aileler adına
Aklını kaybeden arkadaşlarımın akılları için
Her gün binlercesiyle okullarda
Susmak öğretilen konuşmamak öğretilen nesiller adına
Bir mısra bana sadece bir mısra anlatamadıklarım adına
Üzgün düzgün söz söyleyen
Baş eğmeyen direnen bir mısra

*:anlatamadıklarım adına, tek kişilik bir oyun (s:39-40), ebabil yayınları

Hiç yorum yok: