28 Kasım 2020 Cumartesi

bir şiir bir dize

turgut uyar'ın bir şiiri vardır: bir gün sabah sabah*...

turgut uyar şiirlerinden çok sait faik öykülerini hatırlatır bana. aşk ve özlem doludur. şair imgeye sırtını dönmüş de aklına, -pardon, kalbine- ilk gelen kelimeleri yazmış gibidir. çok uzakta yazılmış bir mektuptur belki de.

oradaki bir dizeyi çok severim: sana sapancadan bir sepet elma almışım...

bu dizeyi mırıldandım, akşam üzeri, mutfakta. sonra, "ben," dedim. "ben olsam, bir kasa mandalina alırdım, üstünde en az üç demet nergis yüzen. mavi gözlü bir şehrin kadınlar pazarından."

sonra, "lületaşından gerdanlık" değil de, küpe alırdım sana. gölgesi boynuna düşsün diye. ya da gümüş bir kalp taşıyan ipince bir zincir. tenine benden bir şeyler dokunsun diye.


*: şiir burada: https://www.istanbul.net.tr/istanbul-rehberi/siirler/bir-gun-sabah-sabah/69/1

2 yorum:

fatoş dedi ki...

ask ve ozlemin yanina bir tutam da ‘tutku’ ekleyelim mi?

verbumnonfacta dedi ki...

şüphesiz...