16 Şubat 2010 Salı

black wings*

"artık bütün tembihleri unutmuş, kapılarını teselliye kapatmış, basireti kördüğüm olmuş biriyim. beni uygar kılan koşumlarımı kemiriyorum. program, prosedür, protokol umurumda bile değil. göğsümde barut macunu gibi bir öfke kabarıyor.

tom waits, arka koltukta mikrofona eğilmiş black wings şarkısını söylüyor. radyonun sesini açıyorum, tom waits'in ağzı kulaklarıma yaklaşıyor:
göze göz alacaksın, dişe diş
tam da kitap'ta yazdığı gibi
takipten asla cayma
ve sakın ha unutma
masadaki hiçbir herifin tipini...
kar ön camı kapatıyor, silecekler açıyor. ön cam, göz gibi açılıp kapanıyor. bakanlıktan çıkarken halilullah efendi'nin gözlerini açık unutmuşum gibi bir hisse kapılıyorum."**

*tom waits, black wings

**türkçe söyleyen: murat menteş, korkma ben varım

Hiç yorum yok: