1 Mayıs 2023 Pazartesi

yaş bahsi

bu günlerde konusu açılmasın, sıra oraya hiç gelmesin istediğim bir bahis var.

hayır, siyaset değil. futbol ya da ekonomik gelişmeler de. kadın erkek ilişkileri, evlilik, bekarlık üzerine de konuşurum dert değil. veya alkolün zararları, kara delikler, modern sanat.

ama konunun 'yaş'a gelmesinden, peşi sıra kelimelerle ya da kelimesiz, "kaç gösteriyorum?" diye sorulmasından nefret ediyorum.

genç veya yaşlı, başka bir deyişle çocuk olmayan herkes sonrasında aynı şeyi bekliyor çünkü: hiç göstermiyorsunuz!

sanki bunu duymazsa ölecek, dünya savaşı çıkacak, küresel ısınma ve açlık, bir sınıf dolusu çocuk öksüz kalacak.

varlığı yaşını göstermeyişine bağlı. hayatın anlamı, boşlukta kapladığı yerin ederi. belki bir yerlere müdür dahi olabilir.

ama hayır. üzgünüm ama hayır. hepiniz de yaşınızı gösteriyorsunuz. converseleriniz sizi genç kız yapmıyor, dinlediğiniz müzikler üniversiteli. o muhabbetler sizi kaybedenler kulübünün yaşlı bir üyesi yapıyor yalnızca. o tişört de kendini genç sanan orta yaşlı bir bey. kabul, güzelsiniz ama hiç de anime kahramanlarına benzemiyorsunuz. güzelliğiniz de otuzlu yaşlara yürüyen genç bir kadın olmaktan.

ben mi? elbette yaşımı göstermiyorum.

size kaç lazım?

2 yorum:

Benim Haller dedi ki...

Günceli yakalamak ile moda kurbanı olmak arasındaki fark çok ince katılıyorum size. Genç göstermiyor bu da kabul ama genç hissettiriyor naçizane :)

verbumnonfacta dedi ki...

o öyle hissetmekle olmuyor işte. içinizde olmalı. converseden kaynaklı değil.