8 Ağustos 2023 Salı

finaldeki tercih

cengiz aytmatov'un yazdığı ve atıf yılmaz'ın filmleştirdiği selvi boylum al yazmalım (1977) filmini bilmeyen yoktur.

filmi seyretmeyenlerin bile finalinden haberdar olduğuna da, 'emek - aşk' ikilemi üzerine düşündüğüne de eminim.

/aşka inanan birisi olarak asya'nın cemşit seçimine katılmasam da yanlış yaptı diyemem.

itiraf ediyorum: galiba bazı şeylerin tek bir doğrusu yok./

hatta, senarist ali özgentürk'e kulak verirsek filmciler de doğrusunu bulmakta zorlanmışlar.

*

"finalde türkan şoray'ın oynadığı asya, tutkuyla âşık olduğu ilyas'ı (kadir inanır) değil, ona ve çocuğuna emek veren cemşit'i (ahmet mekin) seçiyordu. ben senaryoyu böyle yazmıştım ama çekimler sırasında türkan şoray, "filmin sonunda asya ilyas'a dönsün" diye tutturdu. çünkü star, stara dönermiş. atıf (yılmaz) abi de onay verdi. "filminiz de finaliniz de sizin olsun" diyerek bavulumu topladım. yola düştüm. bir araba gelecek, beni alıp gidecek. o sırada rüçhan (adlı) beyle karşılaştık. çok nazik bir adamdı. "siz niye çekimde yoksunuz?" dedi. anlattım. haberinin olmadığını söyledi. izah ettim. "türkan kadir'e döner ve hoş bir final olur ama bu hakikat değil" dedim. hak verdi, "ben ikna ederim" dedi, etti de..."


notgibi: rüçhan adlı ile türkan şoray arasındaki bağı bilince daha da çok anlam kazanan bir anekdot bu.

Hiç yorum yok: