14 Mayıs 2018 Pazartesi

okumak

"çok kitap okudum...
yine de bütün alaylılar gibi ne anladığımdan asla emin olamıyorum. bir gün oluyor tüm bilgiyi bir bakışta kavramışım gibi geliyor. sanki aniden görünmez dallar doğuyor ve kendi aralarında benim tüm dağınık okumalarımı birbirine bağlıyormuş gibi. sonra anlam aniden gizleniyor; öz, benden kaçıyor ve aynı satırları boşuna tekrar tekrar okuyorum. her okuduğumda anlam benden biraz daha kaçarken, kendimi menüyü dikkatli okuduğu için karnının doyduğuna inanan yaşlı bir deli sanıyorum."*


*: muriel barbery, kirpinin zarafeti

2 yorum:

semiaa dedi ki...

menüyü dikkatli okuduğu için karnının doyduğuna inanan yaşlı deli ne kadar da beni tanımlıyor. Tanrım. Bu kitabı okumalıyım.

verbumnonfacta dedi ki...

şaşırdım. sorsalar okumuş olduğunuzu söylerdim.
çok 'şeker' bir filmi vardır. izlemedinizse onu da tavsiye ederim.