21 Ocak 2010 Perşembe

altmış yedinci altın küre ödülleri

sanki geçen yıl defterime yazdıklarımın bir kısmını buraya da taşırsam yeterince söz söylemiş olurum...

"açıkcası ilgimi çeken verilen ödüller değil de adaylar oluyor her defasında. çünkü ödülün objektiflikten uzak bir değerlendirme ile sahip bulduğunu düşünüyorum. ama adaylık öyle değil."

aynı sayfalarda küfür edemeyen bir adam olmaktan şikayet ederek dexter'ı ve michael c.hall'ı ödülsüz bırakanlara söz söyleyememekten muzdariptim.

ama ikisini de 'gönlümüzün birincisi' ilan etmiş, bu işe kendimce bir çözüm bulmuştum.

ömrümün en güzel rüzgarının beni savurduğu bu coğrafya yüzünden filmlerin bir çoğunu izlemesem de kırık dökük bir kaç sözümüz var. ilgisini çekmeyenler için iyi yapılmiş liste ise burada.

*

six feet under'la aklımızı çelip, dexter'la o kadar kişiyi geride bırakarak en değerli oyuncularım sıralamasında adını philip seymour hoffman'ın hizasına yazdıran michael c. hall'a verilmeyecekse bu ödül kime verilecekti?

tedavisi yolunda giden hastalığına rağmen dördüncü sezonun adice(!) dizayn edilmiş finali yüzünden daha karanlık bir dexter bekliyor bizi. benden söylemesi.

nedir bu mad men rüzgarı, diye soranlara da anlamak için amerikalı olmak gerekir diyorum. çünkü o coğrafyaya özgü bir nostalji hissini büyütüp duruyor.

avatar haketmiş mi? evet. 'ama konusu klişe' diye o forum senin, bu sözlük benim dolaşan kardeşlerime de şunu söylemek isterim; bu adam on yıl boyunca senaryo yazmadı. zaten derdi de o değildi. belki de hakkını verirseniz farklı olursunuz.

the hangover'ı izlerken çok eğlenmiştim. geçen yıl in bruges bu ödülü almışsa bence the hangover iki defa almalı.

'dude' jeff bridges... filmini görmedim ama ona ne ödül verseler kabulüm.

robert downey jr... o ödül sherlock holmes için değil. geçen sene veremedikleri ödül yerine. bana inanmıyorsanız tropic thunder'ı izleyin, derim.

christoph waltz... anlıyorum, adam tömer'de yarı zamanlı çalışıyor olabilir. ama hem süre hem de performans olarak bir numara olan bir adam nasıl yardımcı oyuncu olur? ödül mü? bence daha şimdiden, olası bütün ödülleri ona rezerve etmeliler.

bir yıl aradan sonra 'en iyi şarkı ödülü'nün yine bir animasyona gitmesi ne güzel. yutup verilerine göre hiç de fena değil.

ama biz yine 'boss'a kulak verip, geçen yıl ödülü alarak ezber bozan şarkıyı dinleyelim. yapabilirsek o hüzne ortak olalım.

1 yorum:

seciloc dedi ki...

Michael C. Hall bu ödülü çoktan haketmişti :)ayrıca Mad Men bana çok sıkıcı geliyor, seyredemiyorum