13 Mart 2017 Pazartesi

tehlikeli şiirler - yirmi yedi

bugün tehlikeli şiirler okuyalım leyla
faruk nafiz çamlıbel'den firari mesela...

sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin,
sana kafir dediler, diş biledim hak'ka bile.
topladın saçtığı altınları yüzlerce elin,
kahpelendin de garez bağladım ahlaka bile...

sana çirkin demedim ben, sana kafir demedim,
bence dinin gibi küfrün de mukaddesti senin,
yaşadın beş sene kalbimde misafir demedim.
bu firar aklına nerden, ne zaman esti senin?

zülfünün yay gibi çelik tellerine
takılan gönlüm asırlarca peşinden gidecek.
sen bir ahu gibi dağdan dağa kaçsan da yine
seni aşkım canavarlar gibi takip edecek...

4 yorum:

cecil dedi ki...

İstersen dünyayı çağır imdada;sen varsın dünyada bir de ben varım !

pelinpembesi dedi ki...

Ne büyük tutku! Yalnız şiirlerde mi güzel acaba?

verbumnonfacta dedi ki...

@cecil,
necip fazıl kısakürek'in "bekleyen"i bu şiirin bittiği yerden başlıyormuş meğer. sayenizde fark ettim. teşekkür ederim.

@pelinpembesi,
yaşarken daha güzel. ne kadar güzel ifade edilirse edilsin gerçeği kadar olamaz bence. tıpkı aklımıza geldiğinde muhteşem olan ama söze ya da sözcüklere dökünce parıltısını yitiren duygu ve düşünceler gibi.

cecil dedi ki...

Bende "firari " için teşekkür ederim ..