11 Ekim 2013 Cuma

değirmenler*

bu blog için yola çıkmadan önceki günlerdi. 'bülent ortaçgil okulu'ndan mezun birsen tezer'in cihan albümünü keşfettim.

tam da "yerine ve zamanına denk gelen" dedikleri türden. gönlümüzü şenlendirdi, ruhumuza temas etti. her zaman ruhumuza dokunmuş şarkılar birsen tezer'in yorumuyla daha çok dokundu.

"kaset zamanlarından kalma bir ifadeyle söylersek, ileri ya da geri almadan dinlediğim, bütünlüklü şarkı seçimiyle tam bir albüm," demişim. belki de böyle bir albümden seçme yapmak zor olduğu için mepeüç'e atmakta bu kadar geciktim.

bu şarkı ise son dinlemelerimde "ve sen ben değirmenlere karşı/ bile bile birer yitik savaşçı," diyen yeriyle "yenilgiler tarihi"ne "bile isteye" yazıldığı için öne çıktı.

*birsen tezer, değirmenler

2 yorum:

Adsız dedi ki...

dehşet güzel...

verbumnonfacta dedi ki...

konu birsen tezer olunca insanlar üçe ayrılır: haberi olmayanlar, hüsnü arıkan'la yaptıkları "hoşgeldin" düetinden ibaret sananlar, bilenler.

ben bilenler sınıfından olmakla kendini şanslı sayanlardadım. özellikle cihan albümü muhteşemdir ve oradan herhangi bir şarkıyı seçebilmek çok zordur. belki de bu yüzden mepeüçe atılması gecikmiştir.