1 Haziran 2011 Çarşamba

haziran

aç parantez: büyük şair edip cansever, türkçe'nin en büyük şairi ismet özel'e şubat bin dokuz yüz altmış beşte yazdığı partizan için, 'partizan' yerine 'haziran' kelimesini kullanabilirsin, der. çünkü zaman kötüdür. üstelik şiir o kadar güçlüdür ki, orada 'partizan' yerine 'haziran' olması gücünden en ufak bir şey kaybettirmez.*

kapa parantez: kelimelerin, haliyle şiirin de tükendiğini düşündüğüm günlerde, kenarları yağmur suları içmiş mor bir kitap yazarının balkonundan gelip önüme konmuştu. o kitap, "karıcığım bana eroin koya" dedikten sonra "hatırlat da haziranın sonlarında çocukluğumu yakalım" diye devam eder.**

*

bu ikisinin arasında, yani on dört haziran bin dokuz yüz seksen üçte 'müntehir çiçek' ilhami, daha 'göğekin'ken toprağa düşüverir.***





*:ismet özel, şiir okuma kılavuzu
**:ah muhsin ünlü, gidiyorum bu
***:tuhaf bir yazgıyla satranç dersleri de haziranda yayınlanır.

5 yorum:

cecil dedi ki...

teşekkür etmeye geldim;geçmiş olsun dileğiniz için...
rakamları bir kenara bırakıp tarihide harflerle belirtmeniz ne kadar hoş..buna özen göstermeye çalışsamda dalıveriyorum zaman zaman rakamlara..
sevgiler...

verbumnonfacta dedi ki...

biliyorsunuz, teşekkür etmek için gelmenize gerek yok.

diğer bahse gelince; yana devrilmiş yorgun sekizler dışında rakam sevmem.

cecil dedi ki...

elbette ..
ilk aklıma geleni yazmak istedim sadece,
ki
gelmekten hoşlandığım bir yer burası

Hegesias dedi ki...

Terkinize edebiyat aşkınızı katmış, usul usul yol alıyorsunuz bu acayip alemde. Bense tüm dost duygularımla sizi izliyorum. Umarım röntgenciliğimi bağışlarsınız sevgili Verbumnonfacta.

verbumnonfacta dedi ki...

@cecil,
beni şımartıyorsunuz.

@hegesias üstadım,
ne güzel kelime 'dost'...