24 Haziran 2011 Cuma

seemann*

gecenin üçünde bir alman'a sokaklarda tek bir araba yokken kırmızı ışığın yeşile dönüşmesini bekleten disiplini, almanya'nın makine nizamıyla işleyen ve son dakikaya kadar büyük bir adanmışla mücadele eden futbol takımını her zaman sevdim.

ama almanca'dan nefret ettim. hatta, arkadaşımın almanca eğitim veren bir lisede okumasına rağmen, artikel ezberlemeyi reddettiği için almancası iki gelen ve takdir alamayan yeğeni kahramanlarımdan biridir.

galiba bu yüzden sevdiğim almanca şarkı pek az. bunların birincisi ise ekşisözlükten supbilili luma'nın yaptığı "hüznün almancası" tanımını sonuna kadar hak eden şarkı.

ve vakit, o birinciyi dinleme vakti: seemann**...

*rammstein, seemann



**:şarkının sözleri burada. ama ben, şarkıya yanlış anlamalar katan 'fener' yerine 'sokak lambası' diyerek okumanızı tavsiye ederim.

4 yorum:

pluie dedi ki...

benim de bu günlerde en sevdiğim Almanca parçalarından biri

http://www.youtube.com/watch?v=kN-RcQRiIVg

paylaştığınızdan tarzı çok farklı ama olsun yinede göndermek istedim^^

verbumnonfacta dedi ki...

almanca ah!..

cecil dedi ki...

bundan daha güzel almanca şarkılarınız vardır eminim :)
tını güzel başladı fakat bir anda boğazıma dayandı boğuluyordum :) sebep almanca bencede :)

verbumnonfacta dedi ki...

evet almanca.