26 Haziran 2020 Cuma

tehlikeli şiirler: kırk yedi

bugün tehlikeli şiirler okuyalım leyla
wislawa szymborska'dan yıldırım aşkı* mesela
İkisi de emin.
Birbirlerine bağlandıklarına bir anda.
Böylesi emin olmak güzel de
emin olmamak daha güzel.

Daha önce tanışmadıklarına göre
aralarında hiçbir şey olmadığını sanıyorlar.
Belki ta eskiden, yanyana geçtikleri sokaklar,
Koridorlar, basamaklar ne derler buna peki?

Sormak isterdim onlara,
anımsıyorlar mı acaba,
belki döner bir kapıda
hani bir gün yüzyüze?
Bir “özür dilerim” sıkışık kalabalıkta belki?
Ya da bir ses telefonda “yanlış numara”?
- ama biliyorum yanıtlarını.
Yo, anımsamıyorlar.

Uzun zamandan beri
Rastlantının onlarla oynaması
Şaşırtırdı kuşkusuz onları.

Ama hazır değil henüz,
onlar için yazgıya dönüşmeye
bir yaklaştırıp bir uzaklaştırıyor onları,
yollarını kesiyor,
kahkahasını tutup, bir kenara sıçrıyordu
rastlantı.

İmler vardı, belirtiler de,
varsın anlaşılmasınlar, ne var ki bunda?
Belki üç sene önce,
geçen salı belki
bir yaprak,
hani uçan omuzdan omuza?

Yitirilen, bir kenara kaldırılan bir şey vardı.
Çocukluğun çalılığında bir top belki, kim bilir?

Kapı tokmakları, ziller de vardı,
hani belki bir gün
dokunmanın örtüştüğü bir sonraki dokunmayla.
Emanette yanyana duran valizler belki.
Ya da aynı gece görülen tek bir düş,
kalkar kalkmaz belirsizleşen hani.

Her başlangıç çünkü
bir devamdır aslında,
olayların defteri ise
hep yarı açık durur.

çeviri: neşe talay yüce/ agnieszka ayşen lytko

2 yorum:

fatoş dedi ki...

Şiir çok güzel imiş, deftere geçirdim hocam =))
Bir de, o ilk satırlardan ‘bir anda’ yı görünce hemen iTunes’dan dinledim:
https://m.youtube.com/watch?v=IuhNvqgJHyA

verbumnonfacta dedi ki...

ben de yeni keşfettim.

bu vesileyle pinhani sevdiğimi itiraf ederim. bu şarkı da, en sevdiğim belki.