17 Nisan 2014 Perşembe

dosto aleyhindedir

joseph conrad meğer dostoyevski'nin aleyhinde olanlar tayfasındanmış. martin amis anlatıyor. ben de onun yalancısıyım:

"batılı bir gence hâlâ hitap eden tek rus yazar, şu laf ebesi, hapishane kuşu, dâhi dostoyevski'dir. ona bayılırlar, çünkü yarattığı karakterler bile bile ayvayı yemiştir. zaten conrad'ın ihtiyar dusty'ye tahammül edememesinin nedeni de buydu; onun kutsal budalaları, meteliksiz gösteriş meraklıları, midesi sırtına yapışmış öğrencileri ve paranoyak bürokratlarına dayanamıyordu. sanki hayat yeterince zor değilmiş gibi, hepsi de kendilerini acıyı icat etmeye adamışlardır."*


*:görüş evi

7 yorum:

Min'el Lâ dedi ki...

Alaska In Winter - Don't Read Dostoyevsky

verbumnonfacta dedi ki...

dökün eteğinizdeki taşları...

Min'el Lâ dedi ki...

:)
Okuyunca, kulağımda bu parça çalmaya başladı. Sizin oralarda da çalsın istedim sadece. Hepsi bu.

Selamlar

verbumnonfacta dedi ki...

teşekkürlerimi sunmak bekleniyorsa öyle olsun.

çünkü şarkıyı çok beğendim. grubun ismine ise vuruldum.

semiaa dedi ki...

Kıskanmasın Dostoyevski'yi : ))

müzik çok güzeldi... içimden sessizce (n't) harflerini kaldırarak dinliyorum : )

verbumnonfacta dedi ki...

kıskanmak ne demek, dosto'nun başımızın üzerinde yeri var.

iyi ki var...

size iki harf daha atmak yakışırdı :)

semiaa dedi ki...

iki harf, bir ayağını yere vura vura isteğini dile getiren çocuk efekti yaratmak için kaldı : )