21 Ağustos 2012 Salı

güzelim

"aslında çirkin değilsin sen
çirkin görünmek istiyorsun
güzelliği târif için"
                                 (can yücel, estetik)
*

"çirkin olduğum için aynaya bakmazsam;
güzelim."
                                 (ah muhsin ünlü, -rüya hakkındadan fazla-)
*

güzellik aynanın övgüsünü bırakmıştır. çünkü, kendini görmesi gereken yerde çoktan görmüştür.
                                
*

"güzelim!
baksanız çatlarsınız güzelliğimden"
                                 (melek arslanbenzer, allah vergisi bir güzellik)
*

"çok sevdim güzel sevdim ve fakat güzelliğim kırıldı"
                                 (adem turan, sessizlikler-I)

3 yorum:

Zeynep Merdan dedi ki...

güzelliği ayna mı, yoksa karşıdan bakan bir çift göz mü belirler.

bence ayna da, karşıdan bakan gözler de doğruyu söylemez.

çünkü güzellik tıpkı diğer sıfatlar gibi kıyasla var olan bir şey.

*

benim beğendiğim güzellik tanımları şöyle;

“sana çirkin dediler, düşmanı oldum güzelin” (faruk nafiz)

“ben güzele güzel demem, güzel benim olmadıkça” (karacaoğlan)(evet, evet)

görüldüğü üzre, öyle çok güzellik tanımı var ki.

*

bu da işin başka bi yönü;
http://zeynepmerdan.blogspot.com/2012/01/aynalarn-yuzumuze-kars-soyledigi.html

semiaa dedi ki...

"bir güzelin çirkiniydim
çirkinlerin en güzeli" Can Yücel

verbumnonfacta dedi ki...

@zm,
bu konuda evrensel bir ölçü varsa bilemem. ama görülebilmemiz için bizden yansıyan ışığın bize bakanın gözündeki saydam tabakada kırılması gerekir. bu da, güzelliğin kendiliğinden olma değil bakan gözlere bağlı olduğunu söylüyor bana.

"ayna"ya nasıl güvenebilirsiniz ki, sağı sol, solu sağ yaparken.

*

"güzelliğin on par'etmez/ bu bendeki aşk olmasa/ eğlenecek yer bulaman/ gönlümdeki köşk olmasa" diyen aşık veysel'i unutmayalım.

'evet'lerin üçüncüsü benden. ve dördüncüsü. ve... aksi takdirde "güzel" değil yalnızca "görüntü"dür.

hem, leyla'nın leylalığı kendiliğinden olmayıp, mecnun'un uydurması değil midir?

*

vnf "işin başka bi yönü" için teşekkür eder.

@semiaa,

hepimiz güzeliz. biraz da çirkin.