5 Mayıs 2011 Perşembe

borges sokakta

'borges' yazılır, 'borhes' olarak okunur.

evet, bu dünyada olan biteni hepimizden daha iyi gördüğüne emin olduğum körden, iflah olmaz serseri borges' ten bahsediyorum.

*

birinci parça:

(neredeyse çocukluğumdan bu yana aklımdadır. kimden duydum, nerede okudum bilmiyorum. belki de uyduruyorum.)

bir akşam üzeri tek başına buenos aires sokaklarında dolaşırken bir hayranı yanına yaklaşıp sormuş: "siz borges değil misiniz?"

kararmaya başlamış gün yüzünden neredeyse işe yaramaz olan gözlerini hayranına çevirmiş ve bu soruyu "evet, ara sıra borges olurum," diye yanıtlamış.


ikinci parça:

(otuz yıllık hizmetçisi fanny'nin borges'i anlattığı, çok eğlenceli bir kitap olan senyor borges'de okudum. borges, 'şöhretle hiç ilgilenmiyorum. ben, babamın dediği gibi, wells'teki görünmez adam olmak, kimse tarafından fark edilmemek istiyorum' dedikten sonra bir an duraksıyor ve muzip bir gülümsemeyle ekliyor.)

size anlatmış mıydım? bir gün sokakta yürüyorum, biri yanıma gelip, "borges, siz bir blöfsünüz," dedi. ben de cevap verdim: "evet efendim, haklısınız, ama istemeden yapılmış bir blöf."